سرپرست شهرداری رامسر در جلسه با نماینده مجلس و فرماندار عنوان کرد
روند احیای باغ ۳۳ هکتاری در کمیته فنی گردشگری استان مازندران تصویب شد
به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی گلجاری مقدم در نشست با نماینده مجلس و فرماندار با بیان اینکه، در حوزه شهری اقدامات خوبی جهت توسعه شهر رامسر انجام شده است، گفت: جهت احیای باغ ۳۳ هکتاری پیرو تماس های مکرر با مدیر کل گردشگری اتفاقات خوبی رخ داد و روند احیای باغ با توجه به بررسی کمیته فنی استان و ارسال آن به شورای عالی فنی وزارت میراث فرهنگی جهت تایید شد نهایی در دست پیگیری است.
وی افزود: شورای اسلامی شهر رامسر و شهرداری با برگزاری جشنواره آزالیا اتفاق خوبی رقم زدند و در پی جشنواره آزالیا در حال پیگیری هستیم فضای باغ تغییر کند.
گلجاری ادامه داد: در جشنواره آزالیا شاهد حضور چند هزار نفری شهروندان در باغ هستیم و جهت احیای باغ ۳۳ هکتاری جلسات داخلی با ناظرین برگزار شد و پیگیر اولویت بندی پروژه ها هستیم.
وی با اشاره به اینکه، در کنار فعالیت های احیا و توسعه باغ اقداماتی جهت جابجایی فرهنگ سرا در زمین جایگزین انجام میشود، گفت: جهت ثبت جهانی باغ ۳۳ هکتاری مجتمع فرهنگی رامسر در زمینی دیگر احداث خواهد شد.
وی بیان داشت: در رودخانه صفارود تفاهم نامه با آب منطقه ای اتفاقات خوبی رقم خورد و اصلاح برید های عرضی در رودخانه صفارود قرارداد بسته شد تا ایمنی رودخانه تامین شود.
وی افزود: توافق با بنیاد جهت تملک بخشی از املاک بنیاد در بلوار باهنر و باغ ملی در ازاء ایجاد ارزش افزوده در سایر املاک بنیاد به منظور استفاده بهینه از این املاک صورت پذیرفت.
گلجاری گفت: تایید پروژه دانش بنیان حوزه پسماند شهرداری در کارگروه اول صورت پذیرفت و جهت تهیه اسناد مناقصه ترک تشرفات عقد قرارداد با شرکت دانش بنیان در حال پیگیریست.
سرپرست شهرداری رامسر افزود: احداث نوار ساحلی در بخش اول در حال نهایی شدن است و بخشی از آن در سال جاری مبلمان میشود.
وی بیان داشت: تولید برق خورشیدی ۵۰ کیلو واتی با تامین منابع داخلی شهرداری رامسر در دست اقدام است.
وی گفت: تسریع طرح جامع شهر رامسر نیازمند حمایت نماینده مجلس است.